Özet

Her yazılımda olduğu gibi, ArcGIS ürünlerinde de zaman zaman yazılım hataları (bug’lar) ile karşılaşılabilir. Bu tür hatalar, Esri’nin teknik ekipleri tarafından detaylı bir şekilde analiz edilerek, gerekli düzeltmelerin yapılması için Esri geliştirici ekiplerine iletilir.

Ancak kullanıcılar doğrudan bir bug kaydı oluşturamaz. Bunun nedeni, bildirilen her hatanın gerçekten bir yazılım sorunu olup olmadığının öncelikle doğrulanması gerekliliğidir. Esri, bug giriş süreçlerini yanlış veya gereksiz kayıtları önlemek ve zaman kaybını en aza indirmek amacıyla Teknik Destek ekibi üzerinden yönetmektedir.

Eğer kullandığınız ArcGIS ürününde bir bug tespit ettiğinizi düşünüyorsanız, öncelikle Esri Teknik Destek ekibiyle iletişime geçerek yeni bir destek talebi oluşturmanız gerekir. Teknik Destek ekibi, sorunun bir yazılım hatası olup olmadığını değerlendirir ve gerekli görülmesi halinde Esri geliştiricileri tarafından incelenmesi için resmi bir bug kaydı oluşturur.

Prosedür

Bir ArcGIS ürününde yazılım hatası (bug) tespit ettiğinizi düşünüyor ve bunu Esri’ye bildirmek istiyorsanız aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz:

  1. Esri Türkiye Teknik Destek ekibiyle yeni bir destek talebi oluşturarak iletişime geçin.
    • Nasıl yeni bir destek talebi oluşturabileceğinizi öğrenmek için ilgili makalemizi inceleyebilirsiniz.
  2. Teknik Destek ekibinin hata (bug) kaydını değerlendirmesi ve onaylaması
    • Teknik Destek ekibi, bildirilen sorunu inceledikten ve test ettikten sonra bunun bir yazılım hatası olduğuna karar verirse, hatayı resmi bir bug kaydı olarak Esri sistemine tanımlar.
    • Kayıt oluşturulduğunda, Teknik Destek ekibi bug’ın referans numarasını (BUG-XXXXXXXXX) sizinle paylaşır ve ayrıca kaydın durumunu takip edebilmeniz için My Esri hesabınıza tanımlar.
  3. Yazılım hatası (bug) kaydının Esri geliştirici ekibine iletilmesi
      • Teknik Destek ekibinin onayının ardından bug kaydı, Esri’nin ayrı bir değerlendirme mekanizmasından geçer.
      • Esri geliştirici ekibi, hatanın önceliğini belirler ve sonraki yazılım güncellemelerinde düzeltilmesi için gerekli çalışmaları başlatır.

Tüm yazılım hatası (bug) bildirimlerinin Teknik Destek ekibi aracılığıyla yapılması kritik öneme sahiptir. Bu süreç, sorunun kapsamının ve kullanıcılar üzerindeki etkisinin Esri Teknik ekipleri tarafından takip edilebilmesini sağlar. Esri ürün ve geliştirici ekipleri, bu bilgilere dayanarak bug’ları en etkili şekilde önceliklendirebilir ve ele alabilir.

Geri Bildirim