Tanım

ArcGIS Pro’nun bozuk kurulumları, kontrol paneli kullanılarak yazılımın sistemden tamamen kaldırılmamasına, yazılımı kaldırdıktan sonra yeniden yüklemede veya yazılımı çalıştırmada sorunlara neden olabilir.

Neden

ArcMap yazılımında olduğu gibi, temiz bir kaldırma ve yeniden yükleme işlemi yapılmadan önce Windows profiliyle ilgili sorunlar kontrol edilmelidir. Buun için ilk önce bilgisayarda başka bir kullanıcıyla oturum açılmalı ve sorunun başka bir kullanıcının oturum açması altında tekrarlanıp tekrarlanmayacağına bakılmalıdır. Sorun aynı makinede başka bir kullanıcı tarafından TEKRARLANAMIYORSA, sorunun yaşandığı Windows kullanıcı profili değiştirilmelidir. Bu bir sistem sorunudur ve kullanıcı profilini kurumunuzun BT personelinin değiştirmesi gerekmektedir. Kurumda bir BT personeli yoksa, Microsoft web sitesinde bu işlem için bulunan talimatları kullanabilirsiniz. Başka bir kullanıcı ile oturum açıldığında sorun TEKRARLANIYORSA, bu durum yazılımla ilgili bir sorun olduğunu gösterir ve temiz bir kaldırma işlemi gerçekleştirilebilir.

Çözüm veya Geçici Çözüm

 
Bilgisayarınızın kayıt defterinde değişiklik yapacaksınız. Esri Türkiye, makinenizin kayıt defterinde yapılan yanlış değişikliklerden sorumlu değildir. Lütfen değişiklikleri kendi rızanızla yapın.
 
ArcGIS Pro yazılımının geride bıraktığı tüm izleri sisteminizden kaldırmak için aşağıdakileri adımları izleyebilirsiniz.
 
  1. ArcGIS Pro’yu Kontrol Panelinden kaldırmayı deneyin. Denetim Masası > Programlar > Programlar ve Özellikler > ArcGIS Pro’yu seçin ve sağ tıklayın. kaldır/değiştir’i seçin ve kaldır’ı seçerek istemleri izleyin. Bunu yapamıyorsanız veya işe yaramazsa sonraki adıma geçin.
  2. Makinenizde yönetici haklarıyla oturum açın ve tüm ArcGIS Pro işlemlerinin Windows Görev Yöneticisi’nde çalışmadığından emin olun. Bunlar genellikle aşağıdaki işlemlerdir:
Başlat menüsünde ‘Görev yöneticisi’ni arayarak Görev Yöneticisi’ni açabilirsiniz.
ArcGISCleanup.exe
ArcGISPro.exe
Eğer bu işlemler çalışıyorsa, üstüne sağ tıklayarak görevi sonlandır diyerek sonlandırın.
  1. Hâlâ mevcutsa aşağıdaki dizinlere giderek, dosyaları yeniden adlandırın veya silin:
C:UsersusernameAppDataLocalESRIArcGISPro ve diğer tüm Pro klasörleri
C:UsersusernameAppDataRoamingESRIArcGISPro
C:Program Files ArcGISPro
C:ProgramDataMicrosoftWindowsStartMenuProgramsArcGISArcGIS Pro
 
Yukarıda listelenen dizinlerden bazılarını bulamıyorsanız, bunlar gizlenmiş klasörler olabilir. ‘AppData’ gibi dizinler varsayılan olarak gizli klasörlerdir. Bu klasörleri görebilmek için Windows gezgini arayüzünüzdeki görünüm sekmesine giderek paneli göster/gizle bölümünde yer alan Gizli Öğeler’i seçmeniz gerekir.
  1. Hala mevcutsa, kayıt defterindeki aşağıda belirtilen anahtarları yeniden adlandırın/silin:
 
Kayıt defteri düzenleyicisi Registery Editor’ü Başlat Menüsüne “Regedit” yazarak açabilirsiniz.
HKEY_CURRENT_USERSoftwareESRIArcGIS Online For Pro
  1. Lisansın çevrimdışı çalışmak üzere teslim alınmadığından emin olun. Bunu kontrol edebilmek için Kayıt Defteri Düzenleyicisi’nde “HKEY_CURRENT_USERSoftwareESRI” klasörünü genişletin.
  1. ArcGISProLicensing ve ArcGISPro1.0Licensing klasörlerine bakın ve ARCPROWORKOFFLINE anahtar değerinin FALSE olduğundan emin olun.
  2. Değer FALSE ise, aşağıdaki klasörleri yeniden adlandırın veya silin. Değer doğruysa, ArcGIS Pro’da oturum açın ve lisansın çevrimdışı çalışmak için kullanıma alınmadığından emin olun. Ardından, aşağıdaki klasörleri yeniden adlandırın veya silin.
    HKEY_CURRENT_USERSoftwareESRIArcGISPro
    HKEY_CURRENT_USERSoftwareESRIArcGISPro1.0
Sistemi yeniden başlatın ve ArcGIS Pro Kurulumunu çalıştırmayı deneyin. Bu, yazılımı yeni olarak kurmanıza izin vermelidir. Bu süreç hakkında daha fazla bilgi için lütfen ArcGIS Pro Kurulumu belgelerine bakın.

Faydalı Bağlantılar

ArcGIS Pro’yu Kurmak
ArcGIS Pro Kurulum ve Lisanslama
Install ArcGIS Pro
Yükleme ve kaldırma sorunlarını giderme
 
 
Geri Bildirim