Özet

ArcGIS 10.x yazılımlarının lisanslanması için bazen trusted storage klasörü temizliğini gerçekleştirmek gerekebilir. Aşağıdaki işlem adımlarını uygulayarak bu işlemi gerçekleştirebilirsiniz.
 
 
Not: Bu işlem adımlarında uygulanan adımlar, varsayılan olarak gizli dosyaların silinmesini içerir. Gizli dosyaları görüntülemek için Windows’da gizli dosyaları ve klasörleri görüntüleme makalesindeki adımları uygulayın.

İşlem Adımları

Trusted Storage’ı temizlemek için:
  1. ArcGIS License Server Administrator veya ArcGIS Administrator’u kapatın.
    1. Eşzamanlı kullanım lisansları için: ArcGIS License Server Administrator (License Manager) servisini durdurun (ArcGIS License Server Administrator > Lisans Servisini Başlat/Durdur) ve ArcGIS License Server Administrator’u kapatın.
    2. Tekil kullanım lisansları için: Açık ise ArcGIS Administrator penceresini kapatın.
  2. FLEXnet klasör yoluna gidin. Eşzamanlı kullanım ve tekil kullanım lisanslarının makinedeki Trusted Storage konumları aşağıdadır.
    1. Windows XP ve 2003 Server:
      C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\FLEXnet
    2. Windows Vista, 7, 8, 10, Server 2008 and Server 2012:
      C:\ProgramData\FLEXnet
    3. Eşzamanlı kullanım için UNIX/Linux makinedeki Trusted Storage konumu:
      /usr/local/share/macrovision/storage
  3. FLEXnet klasörü içerisindeki tüm ArcGIS_xxxxxxxx_tsf.data dosyalarını silin veya FLEXnet klasörü içerisinde yeni bir klasör oluşturun ve bu dosyaları yeni klasöre taşıyın. ArcGIS_xxxxxxxx_tsf.data dosyalarının FLEXnet klasörü içerisinde olmadığından emin olun.
  4. Lisansların kaldırıldığını onaylayın.
    1. Eşzamanlı kullanım lisansları için ArcGIS License Server Administrator servisini başlatın (License Server AdministratorLisans Servisini Başlat/Durdur). License Server Administrator’u açın ve solda bulunan Availability (Yararlanırlık) klasörüne tıklayın ve boş olduğunu onaylayın.
    2. Tekil kullanım lisansları için ArcGIS Administrator’u açın ve solda bulunan Availability klasörüne tıklayın, burada da herhangi bir lisans görünmediğini onaylayın.
  5. Lisansları yeniden yetkilendirin. Bu işlemleri gerçekleştirdikten sonra lisans yetkilendirmesi yapamazsanız, My.Esri’den yeni bir destek talebi oluşturun. 

Faydalı Bağlantılar

  1. MyEsri’den Esri yazılımlarını indirme
  2. 7581: The repair Request for authorization number ESUxxxxxxxxx (or EFLxxxxxxxxx) is denied
  3. Wiki.GIS.com: Trusted Storage
  4. Yeni MyEsri’den teknik destek talebi oluşturma
 
Geri Bildirim