Sorunun Tanımı

ArcGIS Pro, mevcut projeleri açmıyor ve haritalar veya çıktı düzenleri gibi öğeler boş görünüyor, programın bunları açması çok uzun sürüyor veya hiç yüklenmiyor.

Sorunun Nedeni

Bu sorunun birden fazla nedeni olabilir. Aşağıda soruna sebep olabilecek durumlar listelenmiştir.
  1. The Microsoft Access Database Engine 2016 Redistributable 64-bit makinede yüklü değildir.
  2. Microsoft .NET Desktop Runtime 6.0.5 veya üstü bir sürüm yüklü değildir.
  3. Bazı durumlarda, Excel’in uyumsuz bir sürümünde veri içeren projeler açılmayabilir. Microsoft Office sürümüne bağlı olarak, hem 32-bit .NET Runtime hem de 32-bit Access DB sürücüsünün kurulumunu komut satırı aracılığı ile gerçekleştirmek gerekebilir. Detaylı bilgi için ArcGIS Pro’da Excel dosyalarına bağlanma kılavuzu‘na bakınız. 

Çözüm

Nedenine bağlı olarak, sorunu çözmek için aşağıdaki seçeneklerden uygun olanı bularak uygulayabilirsiniz. 

Microsoft Access Database Engine 2016 Redistributable 64-bit’i yükleyin.

Bu bileşenin kurulu olmadığını doğrulamak için, Dosya Gezgini’nden C:WindowsSysWOW64’e gidin ve odbcad32.exe dosyasını başlatın, Sürücüler sekmesine tıklayın ve Microsoft Access Driver’ın aşağıdaki resimde görüldüğü gibi her iki veritabanına da sahip olduğunu onaylayın: .mdb ve .accdb.

  1. Microsoft Access Database Engine 2016 Redistributable 64-bit‘i yükleyin ve kurun .
  2. Değişikliklerin algılanması için makineyi yeniden başlatın.
  3. Projeyi ArcGIS Pro 3.0’da açın.

Microsoft .NET Desktop Runtime 6.0.5’i yükleyin

  1. Microsoft .NET Desktop Runtime 6.0.5  veya sonraki sürümünü indirin ve yükleyin .
  2. Bilgisayarı yeniden başlatın.
  3. İstediğiniz projeleri açın.

Faydalı Bağlantılar

 
Geri Bildirim